måndag 23 juni 2014

Liten rundtur till Bäckhalladalen vid Simrishamn

På söndagen drog Lalle och jag ner till Bäckahalladalen strax norr om Simrishamn. Platsen ligger cirka 500 meter från kusten precis i höjd med en annan attraktion, nämligen Vårhallarna precis i vattenlinjen. Platsen är underskön på många sätt. Här är formationer i berget jag aldrig sett innan. Ser presis ut som vågor som frusit till. Mycket häftigt!












Jag hoppas bilderna talar till dig, precis som platsen gjorde för mig i verkligheten.
Oavsett, så åk dit och iakttag med egna ögon.
Rekommenderar dig att läsa vidare om platsen på LÄNSSTYRELSENS SIDA!

/ Lars

2 kommentarer:

Matts sa...

Alltid bra med lite matnyttiga tips inför sommaren...här har jag aldrig varit.

Vh

larsfotografier sa...

Det var samma för mig Matts, så tur jag har en kompis som sonderar den skånska terrängen åt mig (läs Lalle).

/ Lars

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...