fredag 24 oktober 2014

Häckeberga kvarn på hösten

Häckeberga kvarn är idag enbart en ruin utmed Höje å med början i mitten av Skåne. Närmare bestämt så börjar den i Häckebergasjön som ligger cirka 1500 meter fågelvägen från kvarnens ruiner. Just nu vid höstens intrång är naturen som allra vackrast enligt min mening.
Vattenflödet var gott med mycket virvlar och strömmar. Med lång slutartid blir vattnet riktigt spännande. Lövskogen var bedövande vacker idag, vilket jag hoppas syns på bilderna.












Både cyklister och gående passerade mig. Just här går Skåneleden som är markerad med sina orangea markeringar.
Definitivt en skön plats att besöka vid alla årstider, tro mig!

/ Lars

2 kommentarer:

Matts sa...

Ja det är en underbar tid vi är inne i nu...men tyvärr är denna period snabbt över, så det gäller att passa på.

larsfotografier sa...

Matts, det märktes några dagar senare i Skäralid. Allt var nästan brunt i träden, så de flesta färger var ett minne blott.

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...