onsdag 4 maj 2016

Hyllie - en ny stadsdel i södra Malmö

För ganska många år sedan åkte jag ut till Hyllie vattentorn för ett besök uppe i tornet. Detta torn låg då utanför all bebyggelse och tronade upp som en solitär där det var. Då, på slutet av 1980-talet fanns nog inte så stora planer för marken här omkring. Idag är det definitivt annorlunda. Det byggs som aldrig förr i Malmö, här i Hyllie, västra hamnen och ute vid Limhamn. Stora projekt är på gång inne i centrala Malmö också, och nu närmast då vid högskolan snett emot Malmöhus slott. Om några år så finner man även Frihamnen bebyggd.
Nu åter till Hyllie och några bilder från nutid.













Min egen mening är att jag inte skulle vilja bo här. Känns lite otrivsamt än så länge, men det kan ju bli annorlunda i framtiden när alla byggkranar mm är borta.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...