lördag 4 juni 2016

14 mm kan vara stort nog!

I alla tider, eller nästan, så har man alltid mätt saker och ting. 14 mm är ju inte mycket i vissa sammanhang, men kan vara det i andra. 14 mm idag är måttet på brännvidden på objektivet som användes till bilderna i inlägget. Idag var tanken att skildra några hus i Helsingborg, som vi kan kalla "uppåt väggarna". Det blev ju även några bilder mer rakt på så att säga, men en del är just uppåt väggarna.
Bilderna är tagna vid det f.d. utställningsområdet BO99 som gick av stapeln i Norra hamnen. På andra sidan hamnen ligger ett annat gammalt utställningsområde kallat H55, en gigant på den tiden. Jag var knappt ett år när den fanns, så jag fick snällt stanna i Glumslöv hos pappas faster Inez. Nu minns jag det naturligtvis inte, men har fått det berättat för mig längre fram i tiden.
Nu kommer dagens bilder, och jag låter dem tala . . .













Idag luftade jag min Sony A7 tillsammans med Samyang 14 mm. I den första bilden ser man två av Helsingborgs största kännetecken (förutom HIF), Rådhuset och Kärnan lite längre bort till höger i bilden.

/ Lars

Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...