torsdag 17 augusti 2017

Från vemod till glädje!

Onsdagen blev att gå från vemod till glädje på Malmöfestivalen. Hoppade av, eller snarare gick sakta och försiktigt av bussen vid Gustav Adolfs torg. Musik hördes från Gustav-scenen vilket drog mig dit. En kvinna, Christine Owman och hennes medmusiker spelade ganska vemodiga och entoniga stycken/låtar.







Musiken var helt ok, vilket fick mig att stanna ett tag och plåta.
Klockan började närma sig sju på kvällen, och då ska Tensta Gospel Choir spela och sjunga på stora scenen intill Rådhuset. Ett brokigt gäng entrade scenen gansska precis sju, och redan från början fick torget i rejält gung. En låt som fastnade speciellt hos mig var en acapella-låt vid namn Daniel.








Som om inte det skulle vara nog med glädje, Matz Bladhs (ett z måste finnas med i ett etablerat dansband, eller hur?) spelade på dansbanan till mångas stora glädje.





Glädje, ja det kan uttryckas på många sätt, eller?

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...