torsdag 19 oktober 2017

Innan de riktiga höstfärgerna kommit!

För ganska många år sedan hade jag 20:e oktober som dagen då det var optimala höstfärger ute i skogen. Numera har det datumet fått revideras en del. Minst en vecka senare är det som vackrast. Känns annars som om bladen hinner ramla av innan färgsprakandet startar.
Den 18.e var jag i alla fall ute i Bokskogen ganska nära Torups slott. Möjligheten gavs då Matts frågade om jag ville hänga med. Självklart ville jag.

Här kommer ett litet urval från den lilla runda det blev.











En sak jag märkt med åren är att jag har svårare och svårare att hålla kameran tillräckligt stilla. Upplever det som bilderna inte har den där riktiga skärpan jag vill ha. Det får bli stativfotografering framöver för bättre bilder.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...