onsdag 10 oktober 2018

När linjer är det som ska synas.

(Klicka på bilderna för att se dem större)

Mycket av fotograferandet handlar om att hitta harmoni i bilden. Det finns ju fotografiska regler som t.ex. diagonalen, gyllene snittet, tredjedelsregeln mm.
Vissa platser i en bild bör undvikas som att t.ex. lägga huvudmotiv precis i centrum, att ha horisonten exakt mitt i bilden osv.
Nu är det ju ändå så att dessa regler kan mycket väl brytas om man vill.

Lite mysko bild på den gyllene propellern nere på andra sidan kanalen vid Malmölive

Foten på ett glas som gör lite lustiga mönster av bakgrunden.

En liten detalj av ett annat glas där jag koncentrerat fokus där glasets böjning är.
Som sagt så är lek med linjer något kul jag kan göra, och det är bara min egen fantasi som kan sätta käppar i hjulet för det.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...