lördag 28 september 2019

Eslövs höstmarknad och annat.

Två ggr om året är det marknad i Eslöv. På våren inträffar den sista helgen i maj (tror jag), och andra gången i slutet av september. Idag var det alltså dags med marknaden. Området tycker jag blivit mer begränsad än tidigare. För många år sedan nådde den ända fram till Malmgatans korsning med Kanalgatan, eller egentligen tvärtom om du fattar ;-)

Säger ju allt, eller hur?

Här blickar Sten Stensson Sten ner på alla som passerar på torget.

En muralmålning som blivit lite undanskymd av nya hus, men den syns från korsningen Kanalgatan - Västergatan.

Som sagt, marknad i stan.

Västerlånggatan avstäng i dagarna två.

Ett obligatoriskt inslag på en marknad - tivoli!

Det har börjat bli populärt att använda plåt som rostar i byggnationer idag.
Som du ser lite annorlunda bilder från min uppväxtstad Eslöv, cirka 40 år efter jag lämnat staden för andra platser som Helsingborg och Malmö.

/ Lars

Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...