söndag 27 oktober 2019

Tomt i Kävlinge!

Nu ska du läsa det som toomt, d.v.s. tomma lokaler i Kävlinge. Öhrströms? gamla möbelaffär ligger tom på sin plats så centralt man kan komma i Kävlinge. Undrar hur länge huset får stå kvar? På andra sidan Mårtensgatan ligger en husrad som sett likadant ut så länge jag kan minnas det. Lokalerna har bytt ägare minst en gång sedan jag gick där på 60-talet då vi hälsade på farfar, som var polisen i byn.
På baksidan av ett av husen ligger ett gammalt hus som varit igenspikat ganska länge nu, men absolut fotogeniskt för en "övergivethus-nörd" som jag trots allt är.

Först några bilder från möbelaffären, sedan rucklet.






Mellan dessa bilder finns ett kafé som funnits vääldigt länge, i alla fall avslöjar skylten det.



/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...