onsdag 20 januari 2021

I brist på nytt . . .

 . . . började jag leta efter äldre bilder jag tycker om.


Denna kossa/kviga väntar bara på att få komma av släpet och ut i det fria på Bulltofta rekreationsområde.

Det gäller att hålla gluggarna öppna för småkrypen.




En råbock överraskades av mig vid Husie mosse för några år sedan. Den och ytterligare ett djur drack vatten i bäcken.


När Matts och jag letade efter ekoxe blev det istället denna mäktiga snok

Vid samma tillfälle som snoken fanns denna vackra fjäril där.

Viloplats för svalorna

Intill Hasslarps gamla sockerbruk spankulerade dessa djur

Ja, lite smått och gott. / Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...