onsdag 10 november 2021

En kväll när Sofiero lyste upp!

 Jag vet inte vilken tur i ordningen jag besökte Sofiero slott när de har ljusstämning där, eller som de föredrar att kalla tillställningen för, HÖSTLJUS.

Läs mer på https://sofiero.se/om-hostljus/ 

I år fanns några förändringar som var nya för mig, men det mesta var som tidigare. De har vid flera tillfällen haft någon form av ljussättning vid vad de kallar lejonlabyrinten, så också i år. Jag kunde gått längre ut förbi labyrinten för mer ljussättningar, men jag vände och gick tillbaka. Sagoskogen är också belyst med lampor som gör att trädens karaktäerer skiftar mellan olika färger, häftigt.

Ja, nog om det, nu till fotografierna därifrån.
















Det rekommenderas verkligen att besöka platsen innan de släcker ner nu på söndag den 14:e som är sista dagen/kvällen för detta år.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...