torsdag 9 december 2021

"Spritan" i svartvitt!

 Centralt i Eslöv, alldeles precis vid järnvägen ligger denna vackra tegelbyggnad, nja, nu protesterar du för mitt ordval. Tänk ändå att trots väder och vind samt undermåligt underhåll har tegelväggarna klarat sig förvånadsvärt bra. Några av byggnaderna kommer troligen stryka med vid den framtida renoveringen av området, inkl. några nya byggnade som ska tillkomma, så blir det ett attraktivt boende bara ett par hundra meter från stationen och centrala delarna, läst torget.











För några år sedan öppnades portarna upp, och väl där inne fann du hantverkare, musiker mm. mm. Det var bara en engångsföreteelse. Kanske några bilder från den gången hamnar i ett inlägg. Hm, jag har nog redan haft ett om jag tänker riktigt mycket.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...