måndag 4 mars 2024

Kyrkö mosse vid Ryd i södra Småland. Del 1

 Ok, del 1 visar bilder från Kyrkö mosse utanför Ryd i södra Småland. Dessa bilder från första tillfället jag fick att besöka platsen. Detta skedde 3 augusti 2009. Den gången hade Lalle och jag en liten tur till detta ställe och in i Blekinge.

Platsen är vad jag förstått, skyddad från att försvinna. Förmodligen är det bättre att den olja som runnit ut får stanna kvar i marken än att börja riva i det. Det som slog mig mest var att många detaljer som emblem, lampr, backspeglar och annan "souvernier" beslagtagits av troliga besökare. Kanske de har en bil av samma modell hemma och behövde någon pryl till den.

Andra gången jag var där så hade nästan exakt 9 år gått. Mer om det i ett annat inlägg.











/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...