tisdag 8 maj 2012

I stadens tjänst ...

Detta torn som betjänar invånarna i Eslöv finns i naturreservatet Fäladen. Just på denna plats finns en markant skillnad mellan jordbruksbygden och skogsbygden. 
Detta "fenomen" finns i sydvästra delen av detta lilla reservat där man vid skogsbrynet ser Västra Sallerups kyrka uppe på sin kulle ett par hundra meter bort.
Lär vara den plats i Sverige som gränsen syns allra tydligast. När jag gick i skolan så fanns inga byggnader mellan Sallerups kyrka och fäladen förutom någon enstaka gård. Idag kryllar det av villor där ...


Just denna bild är tagen med mitt Sigma 8-16 mm på Canon 60D.

/ Lars

6 kommentarer:

Hans-Ove sa...

Du skildrar din barndoms hembygd med stor inlevelse. Jag tycker det är intressant att se nya saker. Och man kan ju inte se allt själv. Då är det perfekt att se genom andras bloggar. Jag vet mer om Eslöv än jag visste innan jag började läsa din blogg. Intressant!

Jack Trigger sa...

Mycket intressant bild

Matts sa...

Den här bilden var riktigt mäktig Lasse...spännande och väl komponerad...gör sig utmärkt i s/v.

Monica S Engell sa...

Enig med øverste kommentar,- det er alltid interessant, både å lese det du skriver og se flotte motiver på dine fotovandringer!
Det ble ikke noe 8-16mm som jeg egentlig ønsket meg, men har nå kjøpt meg en 10-20mm. Har ikke fått prøvd den ennå da....:(
Ha en fortsatt fin uke:)

Victoria - Foto sa...

Häftig bild!

larsfotografier sa...

Tack ska ni ha alla! Trevligt att man kan ge av sig själv i form av en bild ...

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...