fredag 25 januari 2013

Det öde santoriet

Någonstans i norra Skåne finns ett övergivet sanatorium. Någon gång fanns en verksamhet här där lungsjuka fick behandling. Den långa balkongen längst upp vittnar om det.
Fick i alla fall inspirationen att åka dit genom min vän Lalle som var där i början av veckan. Häftiga bilder levererade han som gjorde mig väldigt sugen.
Tog bussen hemifrån 0905 och kom fram till busstationen i det lilla samhället vid 1125. En promenad uppför backen på cirka 1500 meter kändes bra efter buss-tåg-buss.
Idag får du se några svartvita bilder därifrån som jag hoppas även du gillar ...
















Sådana här motiv gör sig ganska bra i svartvitt. Men vid ett senare tillfäller kommer du få se bilder i färg, då på bland annat lite "konstverk" målade direkt på väggarna.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...