lördag 2 februari 2013

I paraplyets tjänst!

Som du såg igår så hade jag två paraplyer med mig till Helsingborg. Placerade ut dem lite här och var för att "förhöja" naturens skönhet en smula. Fast naturen är bra på att designa skönheten själv.

Har fixat och trixat lite för att framhäva mina paraplyer, på gott och ont.

Färgerna kompletterar varandra.

Thalassa norr om Helsingborg

Uti Pålsjö skog.

Avenbok-allén vid Pålsjö slott

Thalassa i bakgrunden.

Klonat!

Henke Larsson med sitt paraply.

Pissoaren.
Några av bilderna lite tilltrixade, d.v.s. att paraplyerna är inlagda i bilden efteråt. Så är det i de tre sista bilderna.

/ Lars

3 kommentarer:

SoF sa...

Jag blir riktigt sugen på att gå och köpa färgglada paraplyer. ;)

Bilden med det gula, i allén och med havet(?) längst bort tycker jag är superfin!

Solskenshälsningar!

larsfotografier sa...

Hehe, kul att kunna inspirera någon till samma sak som man själv testat på...

Hälsning även till dig!

CG sa...

Mycket kreativt grepp som också framhäver det svartvita utan att ta överhanden, Synnerligen trevliga bilder....!
CG

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...