fredag 28 februari 2014

Konstverk del 1

Ett lite annorlunda inlägg är det idag. Jag har under en kort tid köpt på mig lite konst främst på Tradera, och då konst av lite okända konstnärer.
Försöker finna lite kul och annorlunda verk som tilltalar mig.
En av de första auktionerna jag vann var på dessa 5 små karikatyrer som du ser nedan.






I auktionen stod att dessa små karikatyrer ( 5 x 10 cm och 5 x 20 cm ) räddades från att kastas då någon fann dem i en soptunna på Kirseberg i Malmö. Konstnär är okänd, men jag är övertygad att det måste varit en kunnig konstnär. De är mycket bra gjorda som jag ser det.
Min fråga till dig som ser dem nu, vem kan ha gjort dessa? Känns figurerna igen?
Definitivt ingen dussin-konstnär . . .

... hur mycket de kostade mig? 8 kronor INKL. porto

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...