torsdag 8 maj 2014

En av årets höjdpunkter!

Varje år ser jag fram emot att det ska hända saker i min lilla trädgård. Speciellt en liten hörna på cirka ½ x ½ meter i gräsmattans ena kant, där började jag plantera orkidéer för några år sedan, som troget kommer tillbaka år från år. De blir ännu vackrare med tiden. Så ser mitt öga på det i alla fall.

I år har de börjat blomma betydligt tidigare än andra år, mycket beroende av den varma våren.



Visst är det något speciellt med frilandsorkidéer?

/ Lars

1 kommentar:

Anonym sa...

Men oj och WOW så imponerad jag blir. Jag har visserligen orkidéer i varje fönster här hemma men dessa är ju inomhus och jag blir stolt var gång jag får dom att blomma om men att ha dom ute låter riktigt spännande. Undrar om det är för kallt för dessa i mina trakter... Hmmm måste nog kolla upp det. Supervacker blomma och väldigt fina bilder!!

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...