söndag 18 maj 2014

Lundakarnevalen anno 2014

Först hade jag tankar att ta mig till Lund på söndagen, men prognosen sa regn för den dagen. Omplanerade lite och for dit på lördagen istället.
Jag blir lika överraskad vart år den förekommer (vart 4:e år) att så många människor tar sig ut för att kika på karnevalståget.
I blogginlägget idag blir det lite personporträtt tagna på både deltagare som besökare.

















Kanske bilderna inte alltid håller hög kvalitet, men jag kan tänka mig att känslan kan vara viktigare än skärpa mm. ibland.
Nu laddar jag batterierna för nästa karneval i Lund om fyra år . . .

/ Lars

1 kommentar:

Matts sa...

En härlig samling bilder Lasse från karnevalen...ser fram emot att få se de resterande hundratalet bilder ;-)

Vh

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...