måndag 13 juli 2015

Husie mosse efter jobbet.

Husie mosse är ett ständigt återkommande ställe här i min blogg. Inte så konstigt då det är en plats som gjorde att jag köpte lägenhet inte långt därifrån. För övrigt har det gått 10 år sedan jag bosatte mig i Malmös utkant.
Platsen i fråga är en oas för mig. Här kan jag sitta ner och bara ta det lugnt, och mig veterligen så kan jag inte räkna alla gånger som kameran funnits med.
Första gången jag besökte området, om vi nu inte räknar året jag gjorde lumpen på LV 4, var då parken precis börjat användas med den lilla sjön på för lite mer än 15 år sedan. Idag är här uppvuxet och vackert.
Träffade några fågelskådare för en tid sedan som sa att här setts över 100 olika fågelarter.
Igår gick jag ner där efter jobbet med kameran och fångade lite olika motiv.









Hoppas nu bilderna kan förmedla det jag känner när jag går där.
Kameran som användes var en Canon 7D mark II samt ett Canon 70-200mm 4.0L, en bra kombination minsann.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...