lördag 22 augusti 2015

Tokina 11-20mm + NIK Software Silver Efex = Mumma

Snart en vecka har jag haft nöjet att använda ett Tokina 11-20 mm vidvinkelzoom. Detta är ett objektiv som mest kommer till sin rätta vid natur- och arkitekturfotografering. Vilken tur att jag gillar att plåta både och.
Så här långt är jag väldigt nöjd med det. (Självklart så blir resultatet bra med en Canon 7D markII kopplat till objektivet ;-) )

Passagen under järnvägen vid Kävlinge station. Österut.

Passagen under järnvägen vid Kävlinge station. Västerut.

S:t Petri kyrka i Malmö

S:t Petri kyrka i Malmö

S:t Petri kyrka i Malmö.

Krämarekapellet i S:t Petri kyrka i Malmö
För att få de svartvita bilderna har jag använt mig av Photoshop CC 2015 samt NIK Software Silver Efex Pro 2.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...