torsdag 20 september 2018

Botaniska trädgården i Lund!

(Klicka på bilderna för att se dem större)

Det finns en plats som ständigt visar sig från en annan sida, och det är Botan i Lund. Var gång jag kommer dit så ser jag något nytt. kanske inte så konstigt då de har över 7000 olika arter från hela världen. Platsen ligger på ett relativt kort avstånd från de allra mest centrala delarna av Lund.
Vid gårdagens besök där var min tanke att enbart ta bilder på nära håll, men några lite mer distans-bilder blev det också.








Färgerna har så smått börjat komma i några träd, som synes på bilden nedanför.



/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...