måndag 25 november 2019

Julskyltning mer som julmarknad.

På 80-talets första hälft åkte jag gärna ut till Råå i södra Helsingborg söndagen innan första advent. Då gick man ur huse för julskyltningens skull. Mycket för att kika i de väldekorerade fönsterna.
Igår gick jag där ute och mycket folk hade kommit ut ur sina gömmor. Men det har förändrats ganska rejält, fönster har bytts ut mot stånd utmed huvudgatan och blivit som vilken marknad som helst. Lite tråkigt tycker i alla fall jag.
Lite bilder kommer här från stråket, men även vid museet.

Tror glöggen var spetsad!

Bra återvinningssätt.

(h)julskyltning i ordet rätta bemärkelse.

Lätt att bli trött!

Spänd förväntan vad som finns innanför.

Svårt att välja!

Alla sätt är bra utom de dåliga.

Varma färger, kalla färger.

Allt går att sälja!

Gäller att hålla tungan i styr.

Tomten tjuvstartade säsongens aktivitet.

Skräddaren på museet i Råå hamn.

Kabyssen!

När mörkret lägger sig är det dags att dra sig tillbaka.

Buss 1 tog mig ut till kyrkan i/på Råå enkelt och smärtfritt. Promenerade någon km innan jag "sprang" på Lalle som också hade energi att fotografera denna kväll. På väg in i stan igen passade vi på att fika Waynes vid Rådhustorget.

/ Lars

Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...