fredag 15 november 2019

Rogivande Ramlösa Brunn!

En oas i mitt liv är Ramlösa Brunnspark i södra Helsingborg.Här kommer man ifrån allfartstrafiken på allvar. Lussebäcken rinner nere i dalgången, och omges av Bokträdens sköna salar. Hit är ett måste för mig. När jag bodde i Helsingborg för över 30 år sedan besökte jag kanske platsen max två gånger under nio års tid. Nu sedan jag blev malmöbo har det blivit betydligt oftare.
Platsen är ju mest känd för hälsobrunnen som upptäcktes redan i början av 1700-talet. Döbelius var upphovsmannen till det hela, och än idag kan du skåda hans ansikte på varje Ramlösa-flaska som kommer i din hand.
Vet du att för var liter Ramlösa mineralvatten du köper skänker företaget, eller rättare sagt ser de till genom Röda korset att människor i Afrika får tillgång till lika många liter färskt vatten. Så glöm inte att välja Ramlösa i framtiden.










Vad tycker du? Värt ett besök?

/ Lars

Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...