söndag 8 augusti 2021

Laholm, i HDR.

 Av en händelse fick jag reda på att med sommarbiljetten som Skånetrafiken har varje sommar sedan "urminnes" tider, kan detta år ta mig till första stopp efter Skåne-gränsen. Åker jag tåg längs västkusten blir första stoppet Laholm. Så långt med kortet, sen blev det till att köpa biljett med stadsbussen från Laholms station till busstorget, som en gång varit stationsområde på järnvägsstraäckan Ängelholm - Halmstad.

Nu över till bilderna.










Med HDR ( High Dynamic Range ) får man fram lite mer detaljer än i ett singelfoto. Dessa bilder är en sammanfogning av tre bilder i ett speciellt program. Jag har försökt få fram relativt neutrala bilder, men det är ju en smaksak om det faller just dig på läppen.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...