måndag 13 maj 2013

"Botan"

En av Lunds många oaser är botaniska trädgården bara några stenkast från Mårtenstorget i centrala stan. Otaliga gånger har jag passerat detta ställe, och även stannat till för att njuta av den tysta platsen.






Förhoppningsvis återvänder jag dit nästa gång jag kommer till Lund. Alla bilderna tagna ute i den sköna parken, förutom kaktusblomman.


Förutom alla växter förekom ett flertal andra aktiviteter denna dag. Ett bröllopspar fotograferades av en ung kvinna, andra spelade kubb och en hinderbana för kaniner sattes upp på en av gräsmattorna. Åk dit, och det är inte bara ett förslag utan även en uppmaning från min sida.

/ Lars


Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...