lördag 18 maj 2013

Det lilla i det stora.

Hur många gånger har väl inte du eller jag gått omkring i skogen utan att se dess "invånare"?
Vi ser en massa träd och annat stående och bugar sig inför vår promenad på stigarna, eller varför inte utanför dem och far fram som en bulldozer mellan pinnar, snår och ris.
Stanna upp vet jag, för längs kanten finns en mängd detaljer som lätt missas om skogspromenaden bara är en promenad.
Stanna upp!
Skönheten vill visa upp sig för just dig!





Så, passa på nästa gång du passerar en skog, stanna upp!
Bilderna från Skabersjö-parkeringen ute nära Torups slott i Bokskogen.

/ Lars


5 kommentarer:

Kikki Sandström Inspiratör o Coach sa...

Väldigt vackert och inspirerande. Jag har tänkt mycket på det lilla i det stora på sistone och var faktiskt ut med kameran igår afton och knäppte. Men vi har inga blommande blommor häruppe i luletrakten, än :-)

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Då provar jag igen! Kluddade.
Det där kunde jag inte sagt bättre själv. Alltför sällan tar sig folk tid att titta. Verkligen stanna upp och titta. Man behöver det i dagens stressiga samhälle. Det är terapi för själen. Bra budskap Lars. Fina bilder. Gillar det diffusa i bakgrunderna.

larsfotografier sa...

Tack Kikki för kommentaren!
Jag får väl tro och hoppas att de första blommorna kommer fram inom kort så även du får förmånen att ta extra trevliga bilder ...
Trevlig fortsättning på Pingsten!

larsfotografier sa...

Tack Camilla!
Egentligen befinner jag mig själv i den strövande människan för ofta. Ibland händer det att något smått får upp mina ögon lite speciellt.
Trevlig Pingst Camilla!

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...