onsdag 11 december 2013

Aviary, Snapseed och andra program

Om man som jag är begåvad med en smartphone så går det att ladda ner (eller som det så fint hette för, tanka hem) olika appar. Bland annat har jag hämtat hem Aviary, Snapseed och Pixlr-o-matic. Det är ju inte alltid kameran hänger runt halsen, och då är telefonen nära till hands.
Bilderna idag är bearbetade helt i dessa tre program, som alla är kostnadsfria.

Så här går jag till väga i stora drag.
Fixar på lite olika sätt bilden i Snapseed och när jag anser att den är något så när klar öppnas den upp i något av de andra programmen för att skapa en ram. Just denna ram jag lagt på alla bilderna idag är från Aviary. Vid andra tillfälle börjar jag skapa ramen i snapseed för att bygga på den i Pixlr-o-matic.












Det blir som små tavlor med den ramen.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...