måndag 7 november 2011

Min utrustning i väskan ...

Tror jag har skrivit någonstans vad jag använder för prylar när jag fotograferar.
Här kommer några bilder på grejerna i alla fall. 


KAMERAHUSET: Canon 60D



Valde detta hus på grund av en enda sak, utvikbara fönstret baktill.

NORMALZOOM: Tamron 17-50 mm/2.8


Ett riktigt bra objektiv ...

TELEZOOM: Tamron 70-300 mm


Också ett bra objektiv...

VIDVINKELZOOM: Sigma 8-16 mm


Så här långt mitt favoritobjektiv.
Senare kommer troligen ett macroobjektiv att hamna i väskan också, men det får dröja ett tag.

Kamerahuset har en förlängningsfaktor på 1,6. Så gångra objektivens siffror med 1,6 och du får den verkliga längden på gluggen ...

/ Lars 







Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...