lördag 12 november 2011

Några Lunna-bilder .....

For in till Lund idag tidigt på morgonen. Skulle gå till den årligt återkommande amnesty-bokloppisen i stadshallen. De öppnade kl. 10.00 och redan en kvart innan var det proppfullt med människor som skulle frossa i billiga böcker av alla de slag.
Får lite panikkänsla när man måste stångas och bökas med andra, så jag gick därifrån i ogjort ärende.
Stack en sväng till Esplanaden och loppisen där. Fann där en Caravelle-väska som kan rymma min kamera med objektiv inkl. ytterligare ett objektiv för ynka 30 spänn.
De bilder jag lägger upp här idag är från Domkyrkans nya besökscentrum som snart står färdigt, långt om länge ska jag väl tillägga. De hade en tävling för ganska många år sedan som nu äntligen fick bli till verklighet.







Som du ser är bilderna tagna från den stora ingången. När det öppnar kommer jag att ta fler bilder därifrån, men kanske inte just på öppningsdagen.
Vill minnas att ett stort träd stod vid gatan och som uppenbarligen inte gick/ville sparas.

/ Lars 


Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...