onsdag 22 augusti 2012

En mellandag ...

... då jag plockar fram lite skåpmat, bearbetar dem lite på annat sätt än tidigare.
Som du ser så är det en salig blandning av bilder denna gång. Jag hoppas du har överseende med min brist på fantasi, och finner någon godbit bland bilderna.

Solnedgång vid Husie mosse, Malmö

Tallskogen vid Husie mosse en tidig morgon

Ett gäng råkor nära inpå min bostad

Rosor fångade utanför en butik

Mor och dotter? vid Kung Oscars trappa i Helsingborg

Solen kämpar sig över molnkanten

Turning Torso från Ribersborg

Kafé i 50-talsstuk på Surbrunnsgatan i Stockholm

Kungliga biblioteket i Stockholm

Dimmig förmiddag utanför Eslöv

Oslobåten passerar vid Kullen en vacker kväll

Pildammsteatern i Malmö

Uppfiskad båt på en kaj i Limhamn. Nu byggs bostäder här.
Som du ser, en himla stor blandning utan gemensam nämnare, förutom att det är jag som tagit samtliga bilder ...

/ Lars


4 kommentarer:

Matts sa...

Många góbitar Lasse....
Båten minns och känns igen....även solnedgången vid Kullen.
Hittade två favvisar...den första och den när strålarna kämpar sig över molnkanten.

Monica S Engell sa...

Her var det en rekke perler! Synes nr 2,3 6 og de to siste var helt nydelige!
Ha en fin kveld:)

larsfotografier sa...

Stämmer bra Matts, du var med vid båda de fototillfällena. Tack för tipset med båten i Limhamn...

larsfotografier sa...

Tack Monica för dina val. Kul att höra vad andra gillar, speciellt som jag själv gillar just dessa. Annars är det Oslo-färjan i solnedgången som jag gillar allra bäst här.

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...