måndag 31 december 2012

2012 snart slut. Sammanfattning.

Hej på dig!
Kanske du är ny här och inte sett mina inlägg tidigare detta år. Jag har nu plockat fram en bild per månad från alla som lagts ut. 
Vill på det sättet sammanfatta året som gått.


Denna får symbolisera januari månad år 2012


I februari var jag och Matts Rydén ute i Nordanå för att besöka den så kallade Baltiska villan. Här en bild från ett av besöken.


Ett besök vid Gyllins trädgård gjordes i  mars. Denna plats finns i östra Malmö.


April representeras av några vackra blommor fångade i Alnarpsparken.


I maj har marknaden på Drottningtorget kommit igång igen, till mångas glädje.


Våren är här, eller ska vi säga försommaren. Här ser du Sege å rinnande förbi motorvägen mot Ystad (från Malmö sett).


Juli, då är det semester för de flesta, dock ej för blomflugorna.


I augusti åkte jag till brorsan i Stockholm. Denna bild från Tantolundens koloniområde får representera detta tillfälle.


Första dagen i september var Matts och jag ute vid Bara, eller rättare sagt då vi var på väg från Bokskogen och Torups slott. Solen var på väg ner med ett fantastiskt ljus. Det blir inte helt rättvist här, men ändå.


Ett rådjur får representera oktober månad. På fälten mellan Sankta Maria och Sofiero i Helsingborgs norra utkant.


Vill du fånga hösten, då är Pildammsparken alldeles utmärkt att göra det i.
I mitten av november såg det ut så här på ett ungefär.




Önskar er ALLA ett 
GOTT NYTT ÅR!!!

/ Lars


8 kommentarer:

SoF sa...

Tack Lars och detsamma önskar jag dig!

Fin fotosammanfattning av 2012.

Yuna Soon (YunaPicsDelight) sa...

the best wishes for you for the new year Lars!!!!!
See you again next year!!!!
Yuna

Hans-Ove sa...

Härlig samling bilder du fått ihop under året. De visar verkligen alla dina olika fotoområde du jobbar med. Snyggt, och ett Gott Nytt År.

larsfotografier sa...

Tack ska du ha, och med en önskan om ett riktigt Gott Nytt År till dig!

/ Lars

larsfotografier sa...

Tanks, I wish you the same.

/ Lars

larsfotografier sa...

Tack Hans-Ove, det värmde en frusen själ ;-)

/ Lars

Unknown sa...

Trevlig summering av året och med fina bilder. När man kikar tillbaka i sin bildbank för året som gått så dyker det upp ett och annat trevligt minne. Så även när man kikar på dina bilder här.
Önskar dig god fotolycka år 2013.
MVH Camilla

larsfotografier sa...

Tack ska du ha Camilla! Mitt största fotominne var då Matts Rydén och jag besökte baltiska villan i Nordanå tidigt i våras. Blev massor av bilder tagna varav många kommer att hänga med på diverse upptåg framöver. En av dem är för övrigt nominerad bland de 15 bästa i fototävling.nu.
Önskar även dig ett fint fotoår det som ligger i sin linda så här långt. Min förhoppning är att besöka Måkläppen inom några veckor. Är deadline den siste januari?

/ Lars

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...