lördag 30 augusti 2014

Malmös nya kongress-center och konserthus.

Under fredagen spankulerade jag runt området som hyser nya kongress-centret samt konserthus. Mycket mer kommer säkerligen att finnas på området, men det vet jag ännu inte vad det skulle vara.
Här bilder även från andra nybyggen intill kvarteret. Högskolan har ju ganska så många kåkar runt omkring, och nya poppar upp.

Högskolans senaste bygge intill kajkanten

Precis vid middagstid.

Intill huset på första bilden finns ett annat Högskolehus.

Kvarteret ligger till vänster med gamla staden rakt över kanalen.

Ett myller av linjer och färger.

Konsertsal till vänster och kongresscenter till höger, tror jag.

Hotellet i den höga delen.

Reklam för ett av Malmös gamla byggbolag

Sjömanskyrkans lokaler blir rejält inklämda nu.
Tycker att hela området blir riktigt intressant rent arkitektoniskt. Och det görs rätt i mina ögon att bygga på höjden och spara åkerjorden runt staden till att odla mat på.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...