söndag 22 november 2015

Vinter i paradiset!

Paradiset är kanske till att ta i lite grand, men för många är nog Malmö det ändå. Inatt hade det fallit lite snö som fått ligga kvar på gräsmattorna. Regnet låg i luften när bussen drog mot stan. Tyckte chauffören verkade konstig, för han körde bara förbi flera hållplatser. Anledningen fick uppleva strax senare. En buss var försenad och hade hamnat precis bakom den jag åkte med. Redan vid Rosengård ökade snöandet på med flingor stora som den gamla 5-öringen. Du har väl ingen aning om hur stor den var, men ganska stor.
Bussbyte som vanligt vid Tandvårdshögskolans hållplats. Här är det meningen att 35 ska bytas mot 2. Enormt mycket snöande här vilket lovade mycket inför rundan i Västra hamnen. 2:an for iväg och redan vid Triangeln, en sträcka från Tandvårdshögskolan på maximalt 300 meter, hade nästan allt snöande avtagit.
Väl vid Kockums fritid var det mer regn än snö. Hade jag nu kommit så långt skulle jag bara gå utmed Strandpromenaden. Många meter hanns inte med fören jag, efterklok som jag är, saknade en mössa. Kallt var det om kalotten!
Det blev som ni förstår en kortare runda än den tänkta.
Gick ändå hela sträckan fram till Barometergatan 72 och in mellan husen där. Nu var siktet inställt på ICA Maxi för några få inköp.
















På vägen hem bytte jag 2:an mot 35:an vid Triangeln.

/ Lars

2 kommentarer:

Matts sa...

Ja det var verkligen imponerande flingor i storlek som föll dessa 2 dagar...väntar bara på att snön ska få ligga kvar lite så man kan få ta lite vintermotiv.

larsfotografier sa...

Snön dröjer nog minst några dagar innan de dyker upp/ner igen

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...