fredag 4 mars 2016

Första stället!

Första stället åkte jag till idag. Söderåsens nationalpark är platsen. För någon månad sedan satt jag och funderade på vilka platser som skulle besökas i år. 
De jag kom på är Söderåsen, Hallamölla, Forsakar, Tjugekull, Sträntemölla med Forsemöllan. Fler kommer nog snart att läggas till.
Här ser du hur Nationalparken i mellanskåne ser ut idag.












Som synes så finns det lagom mycket vatten i ån, och på sina ställen låg fortfarande lite is och snö kvar. I den lilla sjön simmade ett Knip-par omkring, och en man med Nikon och en jätteglugg och militärmönstrade kläder samt objektiv låg och fångade fåglarna i absolut platt läge.
Men jag ska dit igen, men inte förren om knappt två månader då det kommit gröna löv i träden.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...