söndag 12 februari 2012

FotoTRISS - Tema "Så här ser det ut där jag är"

Bilderna jag lägger ut i trissen visar hur det såg ut igår nere i inre hamnen i Malmö. Skulle jag tagit dem i skrivande stund så skulle det varit en vit hinna på marken, eftersom det snöat lite grand efter midnatt.
Nåväl, det är lite mörkt att ta nya bilder nu, så varsågod, här är mina tre bidrag...





Här på Hjälmarekajen har hänt mycket de senaste åren. Det är där som högskolans gröna Orkanen byggts, d.v.s. de två översta bilderna.
På bild tre ser du Malmö kogg i mitten av bilden och smörkontrollen strax bortom. Jag skulle inte uppmana dig att gå över på isen, tror inte den är speciellt stark för tillfället.
Dessutom rekommenderar jag dig att se på övriga TRISS-bidrag här!

/ Lars



19 kommentarer:

Ingalill sa...

Läckra bilder, gillar den sista bäst :)

Marit Johansson sa...

Nej den isen såg inte så säker ut men jättefina bilder!

Cumulunimbus sa...

Malmö är verkligen vackert! Promenerade längst med den kajen vid mitt senaste besök i oktober. Då garanterat isfritt dock... Jättefina bilder!

©jacglenphoto sa...

Vilka läckra bilder - den sista är hur läcker som helst , vilket djup du har fått till i den.
Har snöat här i Falkenberg idag också så här är vitt också.
Ha en urskön vecka förstås.

Hanna sa...

Sköna bilder med djup, gillar mönstren som sprickorna i isen bildar. Även här har det snöat i natt, så nu är det en aning vitare ute.

Me and my dark secrets sa...

Vilken fin triss!

Maria Thorbjörnsson sa...

Gillar verkligen ljuset i dessa bilder..för e det något vi saknar så e det just ljuset..men det kommer åter..ha det..Maria

DeSoto sa...

Trevligt att se hur vintern ser ut i Malmö, när man som jag oftast ser staden under de andra årstiderna.

Hero sa...

Fin triss! Den sista bilden gillar jag mest, den är super! Malmö har jag besökt alldeles för få gånger, men har gillat det jag har sett. Ha en fin vecka!

Monica S Engell sa...

Dette var en veldig flott triss! Likte spesielt godt det siste,- flott dybde, farger og den flotte strukturen i isen!
Ha en flott søndag:)

larsfotografier sa...

Tack alla för era kommentarer. Jag tänker lägga in en till triss för att visa hur det ser ut i Malmö idag. Stor skillnad sedan igår ...

i stora drag sa...

Hej Lasse!
Så kul att du hittade till mig, genom mina Hovdalabilder!
Då var det ju på tiden att du fick återse stället, om du varit där på 70-talet! :)
Ett favoritställe för oss!

Fina bilder från Västra hamnen!
Besöker Malmö då och då, eftersom sönerna emigrerat dit! :)
Mvh Pia

Anni sa...

Det ser lite råkallt ut! Men jag förstår precis vad du menar med gårdagens väder och dagens - hos mig har det varit strålande sol och ljuvligt idag, det var det inte igår när jag fotograferade ...

anemonen sa...

Stilrena och tjusiga vyer från en vacker stad. Jag hoppas att ni har haft lite sol i Malmö idag. Här i småland kom solen först i eftermiddags.

Matts sa...

En grym triss Lasse...Vass som man kan skära sig på den.
Tog några "blöta" bilder på väg hem från jobb i morse för att delta med i trissen.

Höres

Monkan sa...

Fina bilder, tur att du hann fota innan det kom snö för det här blev ju väldigt bra.

larsfotografier sa...

Tack alla för era kommentarer!

Beppan sa...

Härliga bilder från din stad! Så vackert med isen!
Och vilket djup i bilderna. Gillas mycket.
:-)

Jenny sa...

Fin triss!

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...