söndag 26 februari 2012

Bussigt värre!

Rundturen igår gav dagens bilder. I hamnområdet utanför stations- och bangårdsområdet i Malmö ligger ju Malmö hamn, eller som det heter officiellt CMP Malmö där C står för Copenhagen, M för Malmö och följaktligen P för Port.
Det är gigantiska ytor som tas i anspråk. I princip är hela hamnen utfyllnad från olika projekt runt om såsom Citytunneln och muddringar från Öresundsbron.
En imponerande del av verksamheten är bilimporten hit. Massor av bilar av ett tiotal olika märken passerar här för vidare transport runt om i Norden och även mot Ryssland och grannländerna där. Se karta över hamnen här!
När du ser kartan har du järnvägen i nedre kant. Strax ovanför till vänster en halvö där du kan se mängder med nya bilar om du förstorar kartan.
Bussarna som jag fotograferade av ligger nära järnvägen och var inte så många, kanske ett 50-tal utrangerade från stadstrafiken. Men på något sätt fotogeniska ...





Bild 1 och 3 har jag använt mig av så kallat LAB-läge i redigeringsprogrammet där tanken är att förstärka färgerna på ett markant sätt. Blir lysande på något underligt vis.

/ Lars



2 kommentarer:

Monica S Engell sa...

Så kult dette ble, Lars! Veldig tiltalende farger.
Helt klart fotogene, disse bussene:)
Ha en fin søndag:)

larsfotografier sa...

Tack Monica för dina fina ord...

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...