onsdag 13 december 2017

Nu är det ljud igen!

Nog var där ljud i från denna gran alltid. 6 stycken SAAB 39 JAS Gripen kom planenligt in över Malmö klockan 12:05 på Luciadagen. Jag hade ställt mig högst upp på ett P-hus intill Malmö centralstation för bästa utsikt. Hade planen kommit som i fjol skulle jag stå perfekt, men denna gång flög de över Ribersborg, tror jag, för att sniffa intill hamnområdet för vidare färd mot Helsingborg. 5 minuter efter visiten i Malmö så skulle de passera Helsingborg. Tänk vad fort det går där uppe.



Det kanske såg lite klent ut med enbart 6 plan, och i jämförelse med Stockholms 16 plan så får man väl säga det.
Nu får vi hålla oss till tåls ett år till nästa gång.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...