onsdag 13 december 2017

Väntan!

Vad gör man väl inte när tåget snart anländer till stationen. Den här bilden är som du säkert redan gissat några år gammal, och dessutom vid en annan tidpunkt på året.


När jag ser bilder på människor, precis som i verkliga livet på t. ex. en buss och liknande, så undrar jag vad kan den personen tänka på just nu. Mat? Eller jobbet? Kanske något annat, som vad ska jag nu svara henne/honom där i min lur.
Och ibland slår tanken mig, tänk så många livsöden som finns inne i bussen eller runt omkring där jag befinner mig. Alla lyckliga stunder, och alla olyckliga. Jag lär ju aldrig få reda på det, men tanken finns där ändå.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...