lördag 2 december 2017

SONY A7

Under en kort period hade jag en Sony A7, en fullformatskamera. Det vill säga där censorns storlek motsvarar gamla tidens analoga kamerors film på 36 x 24 mm. Kameran var alldeles utmärkt och gjorde vad den skulle, men jag fick aldrig riktig hum om meny-systemet. Den såg annorlunda ut jämfört med den andra kameran jag vant mig vid, Canon 7D.


Här ser du i alla fall ett exempel vad den kan, men om du också är observant så är det lite mörkare, d.v.s. vinjetterar en del. Visst kan man rätta till det i moderna redigeringsprogram, men ändå.

Kameran sålde jag efter drygt ett år med en viss förlust.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...