fredag 26 april 2019

Husie mosse- som vackrast just nu!

Husie mosse har jag lagt in bilder ifrån tidigare. Det är alltid lika rogivande och stillheten är perfekt efter en kanske lite stressig dag. Just denna bit som syns på bilderna är i norra delen av den lilla sjön som ligger som en slingrande orm längst ner i botten av parkområdet. Som du ser är det populärt ställe att motionera på, men även fågelskådare finns ofta på plats om någon lite ovanligare fågel synts till här runt omkring.




Den ljusa gröna färgen i bladverken skapar också sitt här. Den antyder att den kalla våren är på väg att ta slut och ersättas med varmare dagar.
Om några dagar ska är det valborgsfirande då alla Huise-bor tar sig till gröningen mitt för kyrkan för att beskåda vårens ankomst intill elden. Nu brukar detta arrangemang börja klockan 19:00, men jag har även sett en till klockan 20:00. Jag tar mig dit till 19:00 för säkerhets skull.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...