tisdag 30 april 2019

Inga foto, men bilder ändå!

Det fanns en tid för 20-30 år sedan då jag satt ner och fixade med papper och pennor. Bland annat gjorde jag en del konst för att det var för dyrt att köpa konst, och det var inte samma utbud på konst som andra inte ville ha i sina hem, som man idag kan hitta på typ Emmaus, Erikshjälpen och Myrorna.
Så jag gjorde helt enkelt min egen som prytt väggar hos mig, och i viss mån hos andra också sedan dess. Idag har jag mest ärvd konst, men även en köpt samt fotografier som tagits av mig själv, och blivit papperskopior på storleksordningen 30 x 40 cm.
Men idag var det några akvareller jag gjort som får platsa här, några jag gillar skarpt själv men inte äger längre.




Jag hade precis blivit arbetslös då de tillkom. En skön terapi som jag nog borde återuppta igen.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...