onsdag 1 maj 2019

Jag och Kildemoes!


När solen skiner och jag inte har något annat för mig, då tar jag fram min kompis Kildemoes och drar iväg på äventyr. Rundan blev från hemmet på Toftängen, vidare ut på utflyktsstigen (gamla järnvägen mellan Malmö och Genarp) som går via bland annat Kölnans fritidsby, Bjärshög station, Bara, Spångholmens övergivna stora gård, PGA:s golfbana och in i skogen intill Torups slott, vidare mot Skabersjö by, Almåsa och Östra Kattarps lilla oskiftade by och in mot Kvarnby by och genom Husie mosse. Sen var jag hemma. Batteriet i el-cykeln började blinka och ville ha mer mat precis innan jag kom hem. Nu vet jag att jag kan cykla cirka 3 mil innan ny laddning behövs.












Naturen skyndar på för fullt nu, och jag hinner knappt med.

/ Lars

Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...