onsdag 26 juni 2019

Annat från Helsingborg!

Som jag skrivit i tidigare inlägg så beger jag mig mer än gärna till Helsingborg då och då. Under nio års tid, från juni 1980 och fram till september 1999 bodde jag i staden. Tre olika platser var min bostadsplats, Wilson park, Högaborg och sist Ringstorp. Denna gång besökte jag inte dom platserna utan höll mig i centrala delarna. De två första bilderna från Rosenträdgården strax intill Kärnan, detta landmärke i Helsingborg. De tre nästkommande är tagna då jag gick ner för Bergaliden där jag skulle gillat att gå in i den trånga tunneln som jag tror går relativt långt in. På flera platser i stan finns liknande ställen. Till sist de tre sista bildrna från Möllegränden där jag gillar mannen med hundarna bäst. Pricken över i är att den ena hunden kikar på mig just i fotograferingsögonblicket.









Nästa gång jag skriver blir det troligen från Malmö och dess närhet. Idag började SM-veckan, så kanske något därifrån kan komma i fråga.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...