tisdag 21 januari 2020

Åstorp - en plats jag bara passerat!

Österut sett från Helsingborg löper ett pärlband av medelstora orter, ändå bort till andra änden av Skåne. Bårslöv, Påarp, Mörarp, Bjuv, Åstrop, Kvidinge, Klippan, Perstorp, Tyringe, Hässleholm, Vinslöv, Kristianstad, Fjälkinge och sist men inte minst Bromölla. Mellan vissa av orterna är det inte många kilometer. Den här gången passade jag på att stanna till i Åstorp. Jag hade inte så stora förväntningar på platsen, men måste ändå säga att jag blev glatt överraskad. Nedanför kanten av Söderåsen smiter orten runt hörnet, och en bit upp i backarna. Ett stenbrott, som inte används längre är som en djup håla mellan delarna av byn. 60 meter djupt ska det visst vara, och det ser högt ut uppifrån.















Nu gör bilderna ingen större rättvisa till hur det verkligen ser ut där. Åk dit o kika själv!!!

/ Lars

1 kommentar:

Unknown sa...

As reported by Stanford Medical, It is indeed the one and ONLY reason women in this country live 10 years longer and weigh on average 19 KG less than us.

(And by the way, it has NOTHING to do with genetics or some secret-exercise and absolutely EVERYTHING about "how" they eat.)

BTW, I said "HOW", not "WHAT"...

CLICK on this link to discover if this brief quiz can help you unlock your real weight loss possibility

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...