söndag 26 januari 2020

När en vinter var en vinter

Jag fick förmånen att följa med till Värmland ett vårvinterlov i slutet av 1970-talet. Först åkte jag tåg till Stockholm, övernattade hos en vän, vidare till Högbergsgatan där avfärd skulle ske. Bussen stod och väntade på oss tidigt den morgonen. Färden gick tvärs över Sverige mot Karlstad och vidare norrut. Vi passerade Torsby och åkte ytterligare 2 mil till en plats som heter Vägsjöfors. Svenska Missionsförbundet hade en kursgård där, som hade hyrts i en vecka. Det blev vår utgångspunkt i en vecka, och var morgon tog bussen oss upp till Hovfjället som ligger strax intill. Jag hyrde mina långfärdsskidor på plats, mycket mer praktiskt så.
Lägger ut två bilder här som visar hur en vinter såg ut innan mänskligheten rört till det.



Kan bara tillägga att sådana vintrar vill jag ha igen.

/ Lars

1 kommentar:

Unknown sa...

If you're looking to lose kilograms then you certainly have to start following this brand new custom keto meal plan diet.

To create this keto diet, licensed nutritionists, fitness couches, and top chefs have united to develop keto meal plans that are powerful, painless, economically-efficient, and enjoyable.

From their first launch in early 2019, 100's of people have already transformed their figure and health with the benefits a proper keto meal plan diet can give.

Speaking of benefits: in this link, you'll discover eight scientifically-proven ones given by the keto meal plan diet.

Helsingborg i svartvitt!!!

 De senaste åren har det hänt mycket i de centrala delarna av Helsingborg, ja hela tiden sen min flytt därifrån 1989 har mycket skett. Bland...