fredag 4 september 2020

När sommaren går mot sitt slut!

 Nu är vi där, då sommaren börjar sjunga på sista versen för denna gången. Naturen talar om det för oss på ett flertal sätt, men just i dessa fotografier syns det kanske inte så tydligt.

I början av denna vecka var jag ute tillsammans med min granne Eva vid Bulltofta rekreationsområde och Risebergaparken, eller som jag föredrar att säga Bulltoftaparken. Oavsett hur vi benämner den så är den uppbyggd på gamla flygplatsens område i centrala Malmö. Flertalet arbetslösa anlitades då på 70-talet när de första spadtagen togs till att bland annat plantera många av träden som idag syns. Ett arboretum anlades med en mängd olika arter i den centrala delen av parken. Om man kommer från centrum så är den kanske 100 meter väster om stora fågeldammen, tyvärr dåligt skyltat, eller rättare sagt inte alls.








Den är ganska så kuperad och svårforcerad på vissa platser med en fin utsikt famför allt mot norr (Arlöv) och söderut mot Husie stadsdel. Är du där och kikar på sommaren får du sällskap av 5-6 kvigor och ungtjurar.


/ Lars

4 kommentarer:

Mine bilder - Vivishagerom sa...

Hei

Kjempe fine bilder.

Vivi

larsfotografier sa...

Tack Vivi för fina ord. Uppskattas!
/ Lars

Anita sa...

Herligt!!

larsfotografier sa...

Tack Anita! Värmer!

/ Lars G.

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...