onsdag 9 september 2020

Nordost om Malmö

 En sak som är bra med mobiltelefonen är att man har en GPS i Googles karta. När jag för någon vecka sedan skulle cykla från Staffanstorp mot Malmö ville jag inte ta de mest trafikerade sträckorna. Då letade Maps upp den mest optimala vägen för mig som gick längs gamla leder genom byar jag aldrig skulle kommit igenom med en bil. Idag är allting uppbyggt på att man ska ta sig fram så fort som möjligt och på så vis missar ganska mycket sevärt. Denna bild är tagen utmed Särslövs Kyrkoallé mellan Staffanstorp och Stora Bernstorp som gränsar mellan Burlöv och Malmö kommuner.


Nog ser det rogivande ut.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...