måndag 26 oktober 2020

Spår i vattnet!

 Ibland tittar jag rakt fram, ibland uppåt, men inte alltid nedåt. Här är några bilder där kameran fått peka nedåt.







I de två översta bilderna så såg jag dessa löv som guppade i vattenpölen. Det var inne på Sankt Pauli kyrkogård i centrala Malmö jag fann dom.

På de tre nästkommande bilderna är det spår intill Nordmills stora kvarn utmed kajkanten i höjd med Kockums gamla varvsområde. Järnvägstrafiken är avslutad här. Spåren är avskurna i båda ändarna. 

Det behövs inte så mycket i en bild för att skapa frågetecken hos betraktaren. Hoppas jag gjort det hos dig.

/ Lars

Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...