måndag 19 oktober 2020

Lustigt vykort!

 En av mina tre hobbies är att samla på vykort. Speciellt två områden intresserar mig. Helsingborg och privattagna kort med adresslinjer på baksidan. Ett av de mest udda jag kommit över är detta som du nu ska få se. 

Det är två barn som befinner sig på en vagn som pimpats ordentiligt till något speciellt ändamål, kanske barnens dag. Dessutom är dragdjuret en åsna.

Nu när jag kikat på kortet lite närmre så är detta troligtvis taget i Frankrike, eller något annat franskspråkigt land. På baksidan finns följande text. 

PHOTO-POSTALE LÉON, Berck-Plage (P.-de-C.)


Kortet fanns med bland vykort från Helsingborg med omnejd, så jag trodde först att det var från just Helsingborg.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...